Powered By Blogger

joi, 5 martie 2015

Lapte de cocos homemade

Multa lume ma intreaba cum reusesc sa sparg nuca de cocos, de cele mai multe ori, intreaga sau aproape intreaga :)
Nu este dificil deloc, doar putina rabdare!

Primul pas este sa gauriti una din cele trei pete maro si sa scoateti apa de cocos din interior. Se face chiar cu ajutorul unui varf de cutit, fara nici un fel de efort, dupa ce incercati toate cele trei puncte, unul din ele este moale. Gustati putin apa si vedeti daca este buna, adica dulce si fara nici un miros neplacut. Apoi o puteti bea sau o puteti folosi la smoothie-uri sau prajituri. 

Al doilea pas este spargerea nucii. Bateti nuca de cocos cu ciocanul, usor, pe toate partile si in capete, timp de cateva minute, fara sa o spargeti. Apoi puteti bate putin mai tare ca sa se crape, daca nu s-a crapat deja. Si in continuare bateti iar usor, pentru a se desprinde singura de coaja. Sper sa va iasa si voua, mie imi iese de fiecare data :) Am cules si mai multe fotografii sa va arat nucile sparte de mine ! 

Dupa ce ati spart nuca, miezul alb este invelit de o "coaja" subtire maro, pe care o puteti indeparta cu un cutit special de curatat legumele si fructele. 

Acum puteti incepe sa preparati laptele de cocos. Puneti miezul de nuca in robot/blender (depinde de calitatea acestuia), sau daca nu aveti un blender puternic puteti da miezul pe razatoare, iar apoi il puneti in blender. Adaugati apa plata/filtrata/alcalina in functie de consistenta pe care o doriti. Eu de obicei pun 1 l apa la o nuca de cocos. Procesati pana se omogenizeaza foarte bine. Acum laptele este gata si il puteti strecura cu ajutorul unui saculet special sau chiar tifon. Cu pulpa de nuca de cocos ramasa puteti prepara diverse prajituri, bombonele raw sau o puteti usca (la deshidrator sau pe calorifer) si obtineti fulgi de cocos homemade :)

Mai departe laptele il puteti consuma ca atare, sau in diverse combinatii, ori il puteti indulci cu banane, curmale, miere, sau alt indulcitor natural. Sau il puteti folosi pentru a prepara diverse deserturi, prajituri, smoothie-uri. V-am pus si eu cateva poze !

Am facut budinca de chia cu lapte de cocos si quinoa alba cu lapte de cocos.
Am servit mamaliguta cu lapte de cocos, turmeric si scortisoara (optional puneti miere).
Am indulcit laptele de cocos cu curmale proaspete si vanilie. 
O idee simpla de mic-dejun cu budinca de chia, banane si nuci. 

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu