Powered By Blogger

duminică, 27 decembrie 2015

Sarmale cu ciuperci si orez integral

Pentru sarbatorile de anul acesta nu mi-am pus in gand sa gatesc ceva anume. Asta si pentru ca in ultimii ani, Craciunul pentru mine are o insemnatate aparte de natura spirituala, iar mancarea vine doar sa completeze. 
Asadar in ziua de dinaintea Ajunului am pus sa fac hummus cu naut si turmeric si sarmale traditionale de post care au iesit fantastic de delicioase :) In urmatoarele zile am mai facut cartofi dulci copti, salata cu tot felul de cruditati, smantana/branza crema din caju, germeni de fasole mung, cartofi la cuptor cu rozmarin si alte mirodenii si ceva dulce, mai tarziu si reteta :) 

Cine a mai facut sarmale de post in frunza de vita stie cu siguranta si ingredientele si procedeul de preparare, insa pentru incepatori o sa las reteta aici !

Aveti nevoie de : 
250 gr orez integral cu bob rotund
500 gr ciuperci proaspete champignon
1 morcov mare (dat pe razatoare)
1 ceapa mare (taiata marunt)
80 ml ulei presat la rece
1-2 foi de dafin
sare roz
piper negru
cimbru
suc de rosii
foi de vita de vie (congelate)
marar si patrunjel proaspete

Am pus in tigaia ceramica putina apa si putin ulei . Am adaugat ceapa , morcovul si ciupercile. Am lasat sa scada. La final am pus orezul bine spalat, sarea, piperul, cimbrul si sucul de rosii. Am mai lasat 10-15 minute , am oprit si am lasat sa se raceasca. Am pus compozitia intr-un vas impreuna cu verdeata proaspat taiata, am omogenizat si am umplut frunzele de vita ( care s-au dezghetat peste noapte). 
Le-am asezat intr-un vas de yena, pe fundul careia am asezat cateva frunze de vita si am facut un sos din apa, suc de rosii si cimbru. Am turnat in vas cat sa le acopere si am pus tava la cuptor. Am lasat cam o ora si jumatate, dupa care le-am lasat sa se odihneasca. 
Le-am servit cu mamaliguta ori cu paine fara gluten, cu ardei iute murat si cu smantana de caju. 

Sa aveti spor si multa sanatate !! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu