Powered By Blogger

marți, 15 decembrie 2015

Paine fara gluten cu turmeric

Am zis sa imi fac curaj si sa incerc si paine fara gluten :) Asta dupa ce am facut clatite, crakersi ori briose, toate fara gluten ! Si bine am facut, caci a iesit o minunatie !! O paine pufoasa, aromata si superDelicioasa ! 

Aveti nevoie de 300 grame faina fara gluten. Eu am gasit la Mega Image faina fara gluten de la Schar si am luat mixul universal. Asadar, puneti intr-un vas faina, o lingurita sare, o lingurita zahar de cocos, o jumatate lingurita turmeric,o jumatate lingurita cu chimen negru copt si rasnit si un pliculet de drojdie uscata. Amestecati usor cu o lingura de lemn si adaugati treptat cam 300 ml apa filtrata calduta si doua linguri de ulei de masline presat la rece.  Omogenizati , acoperiti vasul cu un prosop si lasati cel putin 30 de minute sa se odihneasca. Compozitia este destul de moale, elastica si lipicioasa. Nu se framanta. Eu am uitat de aluat cam o ora si jumatate :) timp in care a dat pe afara :) Am uns cu ulei o forma rotunda de tort cu inel detasabil (dar puteti folosi orice forma aveti) , am turnat compozitia si am mai lasat 20-30 de minute sa se odihneasca. Apoi am aprins  cuptorul , iar dupa zece minute am pus tava si am lasat focul la mediu. Dupa 30 de minute a fost gata! Am scos-o din forma, am stropit cu apa si am invelit painea cu un prosop si am lasat asa pana s-a racit complet. In acest timp painea s-a inmuiat , s-a fragezit si a fost tocmai buna de savurat :) 
Voi reveni si cu alte retete de paine fara gluten cu diverse seminte si mirodenii :) 

Am revenit cu o noua painica fara gluten, folosind aceeasi reteta. Am adaugat busuioc si oregano rasnit, plus seminte hidratate de susan alb si negru si floarea soarelui. A iesit mai aerata decat prima. Dar am folosit drojdie speciala fara gluten. 

Sa aveti spor si multa sanatate !! 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu