Powered By Blogger

vineri, 23 decembrie 2016

Piftie | Aspic | Racitura


Stiu,nu am mai scris de multa vreme pe blog. Dar nu despre asta vreau sa va vorbesc :) 

Gusturile se educå. Sunt de acord. Dar mai sunt de acord si cu amintirile de ordin culinar. Desi de cativa ani incoace am renuntat la obiceiul de a mai manca carne (de orice fel), am fost nascuta si crescuta intr-o familie cu obiceiuri alimentare obisnuite. Asadar,cateodata mai imi bat la usa (amintirilor) anumite feluri de mancare, considerate (inca) traditionale. Si care au fost printre preferatele mele,ce sa zic. 
Asa m-am gandit sa fac aceasta racitura (cum se spune in zona noastra) , dar fara carne. Daca sunteti curiosi va las si voua reteta. Va spun ca a iesit de-li-cioa-sa. Cine nu ma crede il astept la masa. 

Am taiat doi morcovi, putina radacina de telina, pastarnac si patrunjel. 
Am pus o oala cu apa pe foc, iar cand a dat in clocot am pus legumele, un buchet mai maricel de ciuperci pleurotus (taiate si ele) si cateva mirodenii, ceapa verde, ardei rosu,sare roz, piper rosu si negru,coriandru si cativa catei de usturoi zdrobiti. Am lasat 5 minute si am oprit focul. Am lasat totul la inabusit 10-15 minute. Dupa care am scurs si am pregatit compozitia de legume in castronele. 
Separat, intr-o alta craticioara am pus cam 500 ml apa , 3 lingurite obisnuite cu agar-agar pulbere, un praf de sare,usturoi si ceapa. Am amestecat destul de des cu un tel pana a dat in clocot, dupa care am oprit focul. Am lasat putin sa se raceasca, 10 minute, timp in care am mai amestecat din cand in cand. 
Am strecurat si am turnat compozitia de agar-agar in castronelele cu legume pregatite deja. Le-am lasat sa se odihneasca , timp in care s-au si inchegat. Le-am pus la frigider. 
Piftia se serveste rece, cu hrean razuit deasupra. 

Sa aveti spor si multa sanatate!!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu